هر آنچه که در مورد کربوکسی ترابی چشم باید بدانید.

اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸

امروزه استفاده از روش های  بسیاری برای درمان جای جوش و از بین بردن تیرگی زیر چشم دیده می شود. در این میان کربوکسی تراپی یکی از روش های بی نظیر برای درمان تیرگی و کبودی دور چشم می باشد. با کلینیک دکتر محمد رضا صادقی همراه باشید تا روش کار این تکنولوژی را بررسی کنیم.

کربوکسی تراپی چگونه باعث درمان تیرگی و کبودی دور چشم می‌شود؟

تیرگی و کبودی چشم ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. مهم‌ترین علت کبودی دور چشم به خاطر عدم رسیدن اکسیژن کافی به شبکه مویرگی پلک پایین چشم است. کروبوکسی تراپی می‌‍تواند به بهبود شبکه مویرگی چشم کمک کند. با تزریق گاز دی اکسید کربن به منطاق تیره شد پلک پایینی چشم، جریان خود در این مناطق بیشتر شده. این کار باعث تقویت شبکه مویرگی چشم می‌شود. گردش خون برای مدت طولانی در این پلک پایینی افزایش یافته که در نهایت تیرگی زیر چشم از بین می‌رود. علاوه برای این کربوکسی تراپی باعث افزایش کلاژن پوست در این ناحیه شده و رنگ چشم را بهبود می‌‍بخشد. تاثیر کربوکسی تراپی روی درمان تیرگی چشم همیشگی نیست ولی می‌توانید تا ۶ ماه روی ماندگاری این درمان حساب کنید.

در چه مواردی می‌توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد؟

از کربوکسی تراپی می‌توان برای نواحی مختلف بدن استفاده کرد. نواحی مختلفی مانند پلک، صورت، گردن، باسن، پشت دست‌ها و پاها نقاطی هستند که کربوکس تراپی نتیجه خوبی در آن‌ها دارد. از کربوکسی تراپی میوان برای از بین تیرگی دور چشم، استرچ مارک، از بین بردن رخم ناشنی از آکنه و جراحی، زخم‌های عروقی، رفع شل شدگی و افتادگی پوست برطر کردن خطوط دور دهان و خط خنده استفاده کرد.

علاوه بر این کربوکس تراپی برای بیماری‌هایی مانند پسوریازیس، ایسکیمیک اندام تحتانی، بیماری‌های ارکتایل مسائل عروقی ریز، ریزش مو و حتی کاهش درد و اسپاسم عضله در پزشکی ورزش استفاده کرد.

عوارض کرابوکسی تراپی

برای کربوکس تراپی به عوارض قابل توجی نمی‌توان اشاره کرد. هرچند در مواردی مقداری درد خفیف در مکان تزریق شده گزارش شده که پس از چند ساعت نیز رفع شده است. در برخی موارد نادرتر هم خش خش پوست و کبودی اندک پس از تزریق گزارش شده که همگی پس از چند ساعت از بین رفته‌اند.